PROCEDURA REJESTRACJI SPÓŁKI W NIEMCZECH

0
807

Z każdym dniem stagnacja gospodarcza, której doświadczyliśmy w związku z pandemią daje nam coraz bardziej się we znaki. Zamknięte szkoły i przedszkola, sklepy, salony piękności, restauracje, ograniczenia w korzystaniu z transportu publicznego… Coraz więcej osób
jest zmęczonych obostrzeniami, które wprowadziły rządy poszczególnych państw w celu przeciwdziałania wzrostu liczby chorych na COVID-19. W niektórych krajach doszło nawet do masowych protestów, ponieważ wiele osób straciło pracę i tak naprawdę nie wiadomo,
czy i kiedy ci ludzie mogą liczyć na ponowne zatrudnienie. 

Wbrew pozorom w tej nieoczekiwanej dla wszystkich sytuacji znaleźli się też tacy,
którzy chcą otworzyć własną działalność. Jak przejść przez procedurę rejestracji spółki
w Niemczech?
Kto może pomóc przyszłemu przedsiębiorcy w realizacji marzeń o biznesie? 

DOKUMENTY – JAKIE SĄ POTRZEBNE?

Nasi zachodni sąsiedzi od dawna są w ścisłej czołówce pod względem rozwoju gospodarczego. Kładą oni duży nacisk na to, by pomagać młodym przedsiębiorcom
w rozwijaniu biznesu. Bez wątpienia zaletą jest fakt, że samo założenie działalności gospodarczej nie jest tam zbyt trudne. Jakie dokumenty są w tym celu potrzebne tym,
którzy myślą o rejestracji spółki w Niemczech? Udając się do urzędu przedsiębiorcy powinni mieć ze sobą przede wszystkim: dokument tożsamości (dowód lub paszport, oczywiście ważny), potwierdzenie zameldowania na terenie Niemiec (może być to kserokopia),
kopię umowy wynajmu lub użyczenia lokalu, w którym przedsiębiorca zamierza prowadzić swoją działalność. 

Dodatkowo urzędnik może poprosić o pokazanie koncesji, jeżeli działalność,
którą przedsiębiorca zamierza prowadzić tego wymaga. Nie można zapomnieć również
o konieczności wniesienia opłaty rejestracyjnej. Jej wysokość może różnić
się w poszczególnych landach, dlatego warto wcześniej upewnić się, jaka kwota będzie potrzebna i wpisać ją na listę wydatków.

REJESTRACJA SPÓŁKI W NIEMCZECH

Oczywiście samo zebranie wyżej wymienionych dokumentów to nie wszystko. Przedsiębiorcy zakładający spółkę muszą także udać się do notariusza, by tam oficjalnie spisać mowę określającą wszelkie istotne dla funkcjonowania spółki aspekty.
Bez tego dokumentu poświadczonego podpisami notariusza oraz przedsiębiorców rejestracja spółki nie będzie możliwa. Warto także udać się do biura rachunkowego – korzystanie z usług takiego biura powinno wejść w nawyk każdemu przedsiębiorcy,
jeżeli nie chce on samodzielnie prowadzić księgowości swojej firmy.

Jeśli mamy już komplet dokumentów możemy udać się do odpowiedniego urzędu i dopełnić wszelkich formalności, by oficjalnie założyć swoją spółkę.

Również teraz, w czasie pandemii, polskie biura doradcze po obu stronach Odry pomagają naszym rodakom przejść przez procedurę rejestracji spółki w Niemczech. Jeśli w pobliżu miejsca naszego zamieszkania nie ma takiego biura warto skontaktować
się z jego pracownikami telefonicznie lub mailowo. Także w ten sposób udzielą oni wszelkich niezbędnych informacji i to nie tylko w tej kwestii, ale w każdej inne związanej
z prowadzeniem własnej działalności gospodarczej u naszych zachodnich sąsiadów.

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here